תהליך של קידום אתר במנועי חיפוש כולל בתוכו שלב חשוב הקרוי אופטימיזציה ובאנגליתSearch Engine Optimization . אופטימיזציה היא בעצם התאמה של האתר, כך שמנועי החיפוש (וגוגל כמנוע חיפוש מוביל בישראל) יוכלו להבין באופן הטוב ביותר במה עוסק האתר, ולהציג אותו במקומות מובילים עבור חיפוש רלוונטי לתחום.

סוגי אופטימיזציה לאתר

ישנם כמה סוגי אופטימיזציה לאתר וכל אחד מהם כולל כמה וכמה פעולות עיקריות, חלקן מבוצעות על ידי מקדם האתרים בתחילת תהליך הקידום וחלקן מבוצעות על ידו באופן שוטף.

אופטימיזציה למבנה האתר

אופטימיזציית מבנה כוללת התאמת מבנה האתר למנועי החיפוש מצד אחד ולגולש מאידך. מבנה נכון של אתר כולל התאמה מבחינת היררכיה נכונה בין דפי האתר, ביצוע פעולות לשיפור זמן טעינת האתר וגלישה מהירה, יכולת מעבר נכון בין דפי האתר בעזרת קישורים פנימיים וחיזוק דפים עיקריים באתר.

אופטימיזציה לתוכן באתר

אופטימיזציית תוכן באתר כוללת שילוב נכון ( ולא מוגזם) של מילות המפתח בתוכן האתר, הגדרה נכונה של כותרות, חלוקת התוכן לפסקאות כך שהתוכן יוצג בצורה קריאה ואטרקטיבית, וחיבור בין דפי תוכן בתחומים דומים, כך שהגולש יוכל לקבל מידע נוסף אם ירצה בכך. כמו כן ניתן דגש על יצירת תוכן מניע לפעולה, לטובת שיפור יחס ההמרה באתר.

אופטימיזציה מחוץ לאתר

אופטימיזציה של קישורים

אם שני החלקים הקודמים שהוזכרו נוגעים בפעולות בתוך האתר, נוסף לתהליכי האופטימיזציה גם רכיב נוסף, והוא יצירה ויישום של אסטרטגיית קישורים חיצוניים נכונה ואיכותית, אשר יפנו אל האתר שלכם. אתר אשר "מצביעים" עליו אתרים חזקים וטובים באמצעות קישור יקודם טוב יותר במיקומים. חשוב ליצור תמהיל נכון ומגוון של קישורים כך שיראה "טבעי" ככול האפשר.

מדוע חשוב לבצע אופטימיזציה על ידי גורם מקצועי?

תהליך האופטימיזציה הוא תהליך קריטי לצורך קידום אתר בגוגל, אך יש נקודה נוספת, מהותית לא פחות שחשוב שתדעו. גוגל אכן "מתגמל" אתרים אשר מבוצעת בהם אופטימיזציה נכונה מבחינת הכללים (מעל 200) שהוא מגדיר לצורך קביעת מיקומי האתר, אך מעבר לכך, הוא נוהג ממש להעניש אתרים שעושים זאת בצורה שגויה. וכיצד הדבר מתבטא? אתר יכול להופיע במקומות ראשונים בתוצאות החיפוש, אך אם תתבצע בו עבודת אופטימיזציה שגויה הוא ירד במיקומים, יעבור לדפים אחרונים במנוע החיפוש, ועשוי אף לקבל הדחה לצמיתות מגוגל.

נעלמת מגוגל? אל יאוש! יש מה לעשות!

במידה והאתר שלך כבר קיבל ענישה, עקב עבודת אופטימיזציה ותהליך קידום לא מקצועי, והוא ירד במיקומים או נעלם מגוגל, ניתן לבצע פעולות מקצועיות על מנת לתקן את הליקויים ולהחזירו עם הזמן למנוע החיפוש.