מה עושים כאשר מחשב נתקע?

היום בעידן דיגיטלי קורה ולא פעם, שמחשב פשוט מחליט לא לעבוד ואז כל המידע שנמצא בו ויש לו מיעט פתאום לא נגיש כלל. כמובן, כל מי שפעם נקלע לסיטואציה כזאת כבר אינו סומך רק על מחשב ובדרך כלל מבצע גיבוי בכלי נוסף או בענן. אבל מי שחדש בתחום לא תמיד מודע לעניין הזה נכנס ללחץ מטורף, ברגע ששום דבר אינו פעיל. אז רגע לפני אתם נכנסים לפניקה כדאי שתקראו את המאמר הזה.

לכל מי שלא עשה גיבוי לנתונים ונקלע למצב של מחשב תקול תמיד קיימת אופציה לבצע שחזור דיסק קשיח לצורך זה מומלץ לפנות למעבדה שמתמחה בזה. נכון, שכאשר אתם תתחילו לחפש פתרונות באינטרנט, מזל שבנוסף למחשב כמעט לכל אחד מה עושים כאשר מחשב נתקעיש גם אפשרות לגלוש מטלפון, אתם ישר תראו המלצות על תוכנות שבעזרתן ניתן לשחזר נתונים לבד. זה נכון, שיש תוכנות כאלו ואחרות ,אך אף אחת מהן לא מושלמת. דרך אגב גם באלו שנדרש תשלום יש לא מעט בעיות: נפח או מספר הקבצים לשחזור מוגבל, או שהן מבצעות רק שחזור של סוג קבצים מסוים. יתרה מכך איש אינו יודע למי ולאן מועברים קבצים שאתם משחזרים, שזה מצב לא כל כך סימפטי. אבל הגרוע מכל זה שאם ניסיתם לשחזר בעזרת התוכנה ולא הצלחתם, אז הסיכוי מאוד שהקבצים בדיסק קשיח נפגעו כתוצאה מהניסיון הזה ולכן גם במעבדה מקצועית לשחזור מידע לא כל כך יצליחו לסייע לכם.

שירותים נוספים

בשביל שזה לא יקרה פשוט תקפידו על כלל אחד זהב. ברגע שקורה משהו עם המחשב ואין ביכולתכם לראות את הקבצים שמאוחסנים בו, חפשו מעבדה לשחזור מידע ותרימו אליהם טלפון. בדרך כלל צוות של המעבדה אחרי שיקבל סקירה קצרה על מה שקרה ינחה אתכם מה בדיוק לעשות ואיך. לרב, תצטרכו להעביר את המחשב למעבדה. ניתן לבצע את זה ב2 דרכים: להביא לבד או לתאם מסירה עם שליח, זה לפי מה שנוח לכם. במעבדה צוות מקצועי יבדוק מה הבעיה, האם זו בעיה פיזית או בעיה לוגית ובהתאם לסוג הביעה יטפל בדיסק קשיח ויוציא רשימה של קבצים שניתנים לשחזור. לאחר שתראו את הרשימה אתם תחליטו אם כדאי לכם לשחזר או לא. אם ההחלטה שתתקבל תהיה "כן" אז קבצים ישוחזרו לדיסק קשיח נייד ששלחתם יחד עם המחשב או שתרכשו אותו במעבדה עצמה. בדרך כלל רב הקבצים ניתנים לשחזור במידה ולא נעשה שום שימוש או ניסיון שחזור לאחר שקרתה התקלה.

צור קשר

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    נושא

    ההודעה שלך