בחירת מילות מפתח נכונות לאתר שלך

בחירת מילות מפתח נכונות לאתר שלך

יצא לך אולי לשמוע את הביטוי "מילות מפתח" בהקשר של שיווק באינטרנט. אז מה הן אותן מילות מפתח, וכיצד תוכל לבחור את הנכונות והיעילות ביותר עבור העסק שלך?

להיכנס לראש של הגולש

כאשר אתה מעוניין שהעסק, האתר שלך, יגיע לכמה שיותר גולשים רלוונטיים, עליך לוודא שהם ימצאו אותו. לקוחות שכבר מכירים אותך, את שם העסק שלך, פשוט יקלידו בשורת החיפוש בגוגל את שם העסק, ומיד יגיעו אליך. יוכלו להיכנס לאתר, להתרשם, ולפנות באמצעות פרטי הקשר המופיעים בו. לקוחות אלו חשובים כמובן, ויש לבצע פעולות על מנת לשמר אותם, ולהגדיל את תדירות הפניה שלהם אליך, ולוודא שהם ממשיכים לפנות אליך ולא עוברים לאחד המתחרים.

האם יש לך מספיק לקוחות?

במידה וכמות הלקוחות הנוכחית שלך לא מספקת אותך, ואתה רוצה לפרוץ לקהלי יעד נוספים, ובכך להגדיל את ההכנסות שלך, עליך "להיכנס לראש" של הגולש, שמטרתך להפוך אותו ללקוח הבא שלך. תהליך זה מתחיל בחירת מילות מפתח (keywords), מילות חיפוש רלוונטיות, אשר יגרמו לכך שהאתר שלך יופיע בתוצאות, כאשר הגולש יקליד אותן בשורת החיפוש במנוע החיפוש באינטרנט.

מה הגולשים מחפשים?

תנסה לחשוב כיצד אתה מחפש איש מקצוע, חברה, שירות או מוצר באינטרנט. מה תקליד בשורת החיפוש. באותו אופן בדיוק יש להתאים את האתר שלך למנוע החיפוש בגוגל. המטרה של מנוע החיפוש היא להציג לגולש את התוצאות הרלוונטיות ביותר, עבור מה שהוא מחפש. תהליך זה נקרא מחקר מילות מפתח, והוא נכלל בתהליך קידום אתר בגוגל. אתר אשר אינו כולל בתוכו את מילות המפתח אותן חיפש הגולש, לא יופיע בחיפוש, והגולש לא יוכל להגיע אליו.

כלי מילות המפתח של גוגל

חברת גוגל מספקת לגולשים ולבעלי העסקים כלי, המאפשר לדעת כמה גולשים חיפשו בממוצע בחודש מילה או ביטוי מסוים. כלי זה נקרא כלי מילות מפתח, והוא מוצע כשירות חינם, ללא עלות.
בכדי שתוכלו לעשות שימוש בכלי מילות המפתח, עליכם להיות בעלי חשבון GMAIL. לחיצה על הקישור הבא http://adwords.google.com תעביר אתכם למסך הראשי של גוגל אדוורדס. לאחר מכן עליכם לעבור ללשונית "כלים" בתפריט העליון, ולעבור ללשונית "כלי מילות מפתח". כאמור הכלי יאפשר לכם לקבל רשימה של נפחי החיפוש (כמות הגולשים אשר חיפשה את הביטוי ברמה החודשית).

צור קשר

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    נושא

    ההודעה שלך

    מדוע חשובה כמות החיפושים?

    נחזור רגע לתחילת המאמר, למטרה שלשמה התכנסנו. המטרה שלך היא לגרום לגולשים אשר לא מכירים אותך, להגיע אליך ולהפוך ללקוחות פוטנציאלים. נאמר ואתה משווק שירות מסוים. תרצה שכמה שיותר גולשים רלוונטיים עבור שירות זה יגיעו אליך. אך מה אם בחרת לשווק שירות בשם שאף אחד לא מכיר, ולכן אף אחד לא מחפש אותו? כלי מילות המפתח מסייע בבחירת הביטויים הנכונים ביותר, אלו המחופשים ביותר, לצד אלו המדויקים ביותר, המשקפים באופן הכי מדויק את מה שאתה מציע.

    איזון זה הכל בחיים, וגם בשיווק באינטרנט

    מצד אחד נשמע שבחירת מילות המפתח היא מאוד ברורה. עדיף לבחור ביטויים אשר כמה שיותר גולשים מחפשים אותם. יותר חיפושים = יותר לקוחות פוטנציאליים.
    אך הדבר אינו כל כך פשוט וטריוויאלי, ולמה? כי ביטוי זה אינו בהכרח מדויק עבור השירות שאתה מציע, ולכן רמת הסבירות שיביא עבורך גולשים שיהפכו ללקוחות לא גדולה.

    אז מה עושים? משלבים!

    מחקר מילות מפתח הוא תהליך מקצועי הנכלל במסגרת שירות קידום אתרים. במסגרת התהליך מבוצע ראיון עומק, שמטרתו להבין מה כולל העסק שלך, מה אתה מציע. במה שונה העסק שלך מעסקים מתחרים, מה מבדל אותו מהמתחרים- על בסיס ראיון זה מתגבשת רשימת מילות מפתח ראשונית. בשלב הבא נעשה על ידינו מחקר מתחרים, גם הוא במטרה לאסוף ביטויים רלוונטיים נוספים לרשימה. כמו כן נוספות מילים לרשימה, המבוססות על הידע והניסיון שצברנו אנחנו במשך השנים. בסוף התהליך נוצרת רשימת מילות המפתח, באמצעותה יקודם האתר (מאושרת מול הלקוח), כוללת ביטויים כלליים ורחבים (בעלי נפחי חיפוש גדולים, אך פחות מדויקים לעסק הספציפי שלך), לצד רשימת ביטויים בעלי נפחי חיפוש יותר מצומצמים (וסופר רלוונטיים עבורך).