בדיקת מיקום בגוגל

בדיקת מיקום בגוגל – איך זה נעשה ולמה זה חשוב

מכיר את הביטוי אם אתה לא שם אתה לא קיים? אז בכל הנוגע לגוגל, אם מישהו מחפש ביטוי בתחום העיסוק שלך, ואתה לא מופיע בדף הראשון (ועדיף במיקומים הראשונים בדף), הסיכוי שהוא יבחר ללחוץ על התוצאה שלך, ולהגיע לאתר שלך קלוש. אז מיקום האתר בגוגל הוא דבר חשוב – אם אתה מעוניין שהגולשים יגיעו אליך. אז איך בודקים בצורה נכונה את המיקום, ואיך אפשר לוודא שהאתר שלך יופיע במיקום גבוה בתוצאות?

בדיקת מיקומים בגוגל – מה בודקים בעצם?

כשמבצעים בדיקת מיקום בגוגל, בודקים באיזה מיקום בתוצאות האורגניות מופיע האתר שלך בביטויים רלוונטים. התוצאות האורגניות הן התוצאות שגוגל מציג עבור כל חיפוש, השונות מתוצאות ממומנות (יסומנו כמודעה). עבור מרבית הביטויים יוצגו 10 תוצאות אורגניות בכל עמוד (עבור מותגים כיום מוצגות כבר רק 9 תוצאות). חשוב לבדוק באיזה מיקום האתר שלך נמצא, על מנת לדעת מה הסיכויים של הגולשים למצוא אותו ולהגיע אליו, כאשר הם מחפשים את הביטוי. פעולות של קידום אתרים נועדו בין היתר לשפר את מיקום האתר בתוצאות.

חשוב מה הם הביטויים הרלוונטים עבור האתר שלך (מילות מפתח), ועשה בדיקה. האם האתר עולה בעמוד הראשון? באיזה מיקום בו? בנוסף חשוב לבדוק מי הם המתחרים שלך באותו הביטוי, הם אלו שתצטרך "לעקוף" על מנת להגדיל את סיכוייך להגיע אל הגולשים הרלוונטים.

איך נכון לבצע בדיקת מיקום בגוגל?

רגע לפני שאתה מתחיל לבדוק היכן מופיע האתר שלך בתוצאות החיפוש, חשוב שתדע כי גוגל מטה את התוצאות, בהתאם לחיפושים קודמים. המשמעות היא שאם נכנסת לאתר שלך מהמחשב שלך (ורובנו אכן עושים זאת על בסיס יומי), בחיפוש של ביטויים מהאתר גוגל יציג לך תמונת מיקומים המושפעת מכך, שונה לחלוטין מזאת שיראה גולש שטרם ביקר באתר שלך.

חלון גלישה בסתר

על מנת ניתן לנטרל השפעה זאת ולראות תוצאות מיקומים אובייקטיביות, עליך להיכנס מדפדפן צפיה בסתר (אינקוגניטו). בהגדרות הדפדפנים השונים מופיעה אפשרות זו, הפותחת חלון גלישה בסתר. חיפוש של ביטוי בדפדפן זה יציג לך את התמונה הנכונה והאובייקטיבית.

 

צור קשר

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    נושא

    ההודעה שלך

    חיפוש בגוגל

    בדיקה ידנית וממוחשבת של המיקומים

    מיקום אתר בגוגל אפשר לבדוק באופן ידני, או באמצעות שימוש באחד הכלים לבדיקת מיקומים, חלקם מוצעים חינם (פחות מהימנים) וחלקם בתשלום. כאשר אתה מחפש מספר ביטויים מצומצם בהחלט ניתן לעשות זאת באופן ידני. באם נדרש ממך לחפש מאות ביטויים, מומלץ לעשות שימוש באחת התוכנות המספקות דוח מיקומים.

    על מנת לבדוק באופן ידני מיקום אתר בגוגל, יש לפתוח דפדפן גלישה בסתר, ופשוט להקליד בשורת החיפוש את הביטוי שאתה מחפש. בספירת מיקומך בתוצאות יש להתייחס לכלל התוצאות האורגניות, כולל תוצאות של תמונות.

    כלים לצורך בדיקת מיקום בגוגל

    Zefo – כלי בתשלום המציע בדיקה של מיקומים, לצד הרבה מאוד סוגי אינפורמציה על האתר – תנועה, פעילות מתחרים, דגשי אופטימיזציה ועוד.

    proranktracker – כלי המציע בדיקת מיקומים בתשלום.

    advancedwebranking – כלי מומלץ נוסף המספק דוח מיקומים בתשלום.

    לכל אחד מהכלים יתרונות וחסרונות משלו, ולכן חשוב לבדוק מה הכלי שיתאים בדיוק לצורך שלך.

    מיקום אתר בגוגל – דיווח ובקרה חודשית

    במסגרת הדיווח ללקוח על תהליך קידום אתר בגוגל המבוצע בחברת Mr-Marketing נכלל דוח מיקומים.
    דוח זה מופק בתחילת הדרך, על מנת לדעת מה המיקומים ההתחלתיים של האתר, ולאחר מכן מבוצע ברמה חודשית. דוח המיקומים כולל את מספר החיפושים שיש עור כל ביטוי, ומה המיקום שלו לאותו חודש, ובהשוואה לחודשי הקידום הקודמים. כך ניתן לוודא שאכן פעולות קידום האתר תורמות למדד חשוב זה.